[EMU] mGBA 0.7.2 - Forum Gametronik
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> [EMU] mGBA 0.7.2, Emulateur Game Boy Advance
shu
posté 26/05/19 - 12:53
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mGBA 0.7.2


Nouvelle release pour mGBA, émulateur GBA pour Windows, Ubuntu et Mac OS X développé par endrift, qui passe en version 0.7.2.
Pour rappel, les GameBoy/GameBoy Color sont également supportées depuis la version 0.5.0.

A savoir également que l'auteur développe en parallèle un nouveau projet nommé Medusa, celui-ci apportant en plus le support de la DS. D'ici la version 1.0 de mGBA, les 2 projets doivent converger pour ne laisser place qu'à un seul émulateur qui sera donc Medusa, et dont la sortie en version 2.0 (initialement prévue pour 2018) semble repoussée. En attendant vous pouvez toujours tester les avancées de ce projet en téléchargeant la version alpha 2 disponible sur cette page.
Plus d'infos sur Medusa ici et .

Principaux changements de mGBA :

Citation
A new release of mGBA, version 0.7.2, is available. This version is a bugfix release, which contains many stability and accuracy fixes. Notably, the 3DS version no longer hangs on non-CFW New 3DSes.


Changelog :

Citation
Emulation fixes:

- GB: Fix HALT when IE and IF unused bits are set (fixes #1349)
- GB Timer: Fix timing adjustments when writing to TAC (fixes #1340)
- GB Video: Fix window y changing mid-window (fixes #1345)
- GB Video: Fix more window edge cases (fixes #1346)
- GBA: Fix RTC on non-standard sized ROMs (fixes #1400)
- GBA DMA: Fix DMA0-2 lengths (fixes #1344)
- GBA Memory: Fix writing to OBJ memory in modes 3 and 5
- GBA Memory: Prevent writing to mirrored BG VRAM (fixes #743)
- GBA Video: Fix scanline cache with scale factor change edge cases
- GBA Video: Fix sprite mosaic clamping (fixes #1008)
- GBA Video: Implement mosaic on transformed sprites (fixes #5)

Other fixes:

- 3DS: Ensure core 2 can be used for threaded renderer (fixes #1371)
- All: Fix several memory leaks
- GB Core: Fix toggling WIN and OBJ being swapped
- GBA: Fix skipping BIOS on irregularly sized ROMs
- CMake: Fix .deb imagemagick dependencies
- FFmpeg: Improve initialization reliability and cleanup
- FFmpeg: Fix audio conversion producing gaps
- LR35902: Fix disassembly of several CB-prefix instructions
- LR35902: Fix trailing whitespace in disassembly
- Qt: More app metadata fixes
- Qt: Fix load recent from archive (fixes #1325)
- Qt: Fix overrides getting discarded (fixes #1354)
- Qt: Fix saved scale not getting set on resize (fixes #1074)
- Qt: Fix crash in sprite viewer magnification (fixes #1362)
- Qt: Fix adjusting magnification in tile viewer when not fitting to window
- Qt: Fix bounded fast forward with Qt Multimedia
- Qt: Fix saving settings with native FPS target
- Wii: Fix aspect ratio (fixes #500)

Misc:

- Qt: Add missing HEVC NVENC option (fixes #1323)
- Qt: Improve camera initialization
- Vita: Improved frame drawing speed


Site officiel : https://mgba.io/

Section Game Boy Advance (set No Intro)
Section Game Boy/Game Boy Color (Goodset)
Set No Intro Game Boy
Set No Intro Game Boy Color


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Seb@S
posté 28/05/19 - 16:51
Message #2


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mGBA 0.8-5714 | Mario Kart: Super Circuit High-Res Scale Comparison


Ce message a été modifié par Seb@S - 28/05/19 - 17:28.


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